hygge ヒュッゲ

カテゴリー │カフェのブログJeffのブログ

Jeff's Blog ジェフのブログ
hygge ヒュッゲ
Today I decided to break my diet in order to visit a new restaurant in Iwata City.今日は、磐田市にオープンした新しいレストランに行くので、僕のダイエットはお休みすることに決めました。

The place is called hygge and its located in the Iwata tea farm plateau area north of Lalaport Iwata. レストランの名前はヒュッゲ、場所はららぽーと磐田の北にある茶農家台地の中です。
hygge ヒュッゲ
It opened just this month in a renovated old farmhouse. 古い農家を改築したこちらのレストラン、今月オープンしたばかりです。
hygge ヒュッゲ
The place looks great inside and the food was very good too. 内装はすばらしく、料理もとっても美味しかったです。
hygge ヒュッゲ
I had a salad appetizer. 前菜にはサラダをいただきました。
hygge ヒュッゲ
A hamburg steak main course but I asked for a only a small portion of rice. ハンバーグがメインのコースでしたが、僕はライスの量を控えめにお願いしました。
hygge ヒュッゲ
And cheesecake for dessert. デザートはチーズケーキ。

It was very delicious but I only ate half ... diet dayo. すごく美味しかったんだけど、半分だけ食べました…ダイエットだよ。
hygge ヒュッゲ
The building has two floors with lots of open space and the outside deck area looks very comfortable too. 二階建ての開放的な建物で、外のデッキ席も居心地良さそうでした。
hygge ヒュッゲ
Actually the word 'hygge' is from the Danish language and in Denmark has a meaning of comfort, coziness, and contentment. 実は「ヒュッゲ」というのはデンマーク語で、心地良さ、和やかさ、幸福感を表します。

Very true of hygge restaurant in Iwata! 磐田にある、まさにヒュッゲなレストラン!
hygge ヒュッゲ
After lunch I rode my bicycle through the green tea fields nearby towards the Tenryu River. 昼食の後は自転車で、近くにある天竜川まで、茶畑を走り抜けました。
hygge ヒュッゲ
Along the Tenryu River bank the Japanese pampas grass was swaying in the wind. 天竜川の岸辺には、ススキが風になびいていました。

A sure sign of autumn. 秋ですなぁ。
hygge ヒュッゲ
In total, I rode just over 71km today and included a little extra distance around Lake Sanaru as a penalty for eating cheesecake on my diet. 今日は合計71キロを自転車で走りました。チーズケーキを食べたペナルティとして、佐鳴湖一周分の距離も足しました。

Please visit hygge restaurant, a great place! 素敵なヒュッゲレストラン、是非行ってみてね!
Tel: 0538-31-5929
https://www.instagram.com/hygge_iwata/?hl=ja
hygge ヒュッゲ
⬇︎よろしければ、他のブログも是非ご覧ください!
PoPBunka! 英会話 浜松市 BLOG

⬇︎私たちのホームページはこちらです!
PoPBunka! 英会話 浜松市 ホームページ



同じカテゴリー(カフェのブログ)の記事
Hanchar's ハンチャーズ
Hanchar's ハンチャーズ(2021-06-23 19:23)

Reandy リアンディ
Reandy リアンディ(2020-05-08 20:42)

Callies キャリーズ
Callies キャリーズ(2020-03-08 17:29)


 
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
hygge ヒュッゲ
    コメント(0)