Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ

カテゴリー │Jeffのブログミニベロのブログ

Jeff's Blog ジェフのブログ
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
We took the train to Shizuoka City today for a minivelo cycling adventure ... it's been a while! JRに乗って静岡市に。すごく久しぶりのミニヴェロサイクリングです。

After leaving the station we rode along the Abe River to Mochimune. 駅を後にし、用宗に向かって安倍川沿いを進みました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Our first stop was at Shizuoka's West Coast Brewery located in Mochimune Port. 最初の休憩場所は、用宗漁港にあるウェストコースト ブルーイング。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
The place looked great and the beers did too. 場所も素敵、ビールも魅力的でした。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Of course we had to make a toast with grapefruit juice, orange juice, ginger ales, and colas. もちろん私達はグレープフルーツジュース、オレンジジュース、ジンジャーエールとコーラで「かんぱ〜い」。

But we'll try their beers in the near future! 近いうちにビールも飲むぞ!
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Next we rode along the Mochimune coastline towards Yaizu ... very beautiful. 用宗海岸沿いを焼津に向けて…すごくきれい。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Riding up the Okuzurei coastal road is hard work and we stopped early to see the ocean. 大崩海岸道を登って行くのはかなりしんどいので、早めにちょっと一息して海を眺めました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Tsuruga Bay was flat with no waves but the view across to the Izu Peninsula was gorgeous. 駿河湾は穏やかで波もありませんでしたが、伊豆半島まで見渡せる絶景でした。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Riding up the steep cliffside road was very hard work but ... 険しい崖をミニヴェロで進むのは本当に大変でしたが…
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
... the views from the top were amazing. …頂上からの眺めは息をのむほどでした。

The old Shofukaku Hotel looked very regal on its perch over the ocean but I wouldn't want to be staying there when the big Tokai Earthquake finally hits. 昔からあるホテル松風閣が海をのぞんで堂々とした佇まいでした。が、いつかくる東海大地震の発生時にはそこにはいたくないですね。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
For lunch we went to the Yaizu Fish Market and I had fresh tuna sushi and sashimi. お昼は焼津魚市場で新鮮なマグロのお寿司とお刺身をいただきました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
After lunch we rode along the small Seto River towards Fujieda. お昼の後は小さな瀬戸川を藤枝に向けて進みました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Our goal was to have dessert at Nanaya Tea Company's ice cream store. 今回の目的は、お茶の製造元「ななや」直営のジェラート店でのデザート。

I had a cone with a scoop of extra strong No. 7 green tea ice cream on the bottom and a scoop of grape gelato on top. 私はコーンで、no.7の濃茶アイスクリームにブドウのジェラートを載せていただきました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
Finally, we got on the local train at Shimada Statiton and returned to Hamamatsu City. 島田駅からまたJRに乗り、浜松に戻りました。

In total we rode about 36.5km today and had lots of good food, drink, and exercise. 今日は合計36.5kmのミニヴェロ旅。たくさん食べて、飲んで、運動しました。
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
⬇︎よろしければ、他のブログも是非ご覧ください!
PoPBunka! 英会話 浜松市 BLOG

⬇︎私たちのホームページはこちらです!
PoPBunka! 英会話 浜松市 ホームページ



同じカテゴリー(Jeffのブログ)の記事
Tomoe Public Bath 巴湯
Tomoe Public Bath 巴湯(2022-03-21 20:13)


 
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
Okuzurei Minivelo 大崩海岸ミニベロ
    コメント(0)