北アルプス Northern Alps

カテゴリー

北アルプス Northern Alps
Two friends and I spent the last few days running around the roof of the Northern Japanese Alps.
友人二人と、ここ何日間、北日本アルプスの尾根辺りを走り回りました。

I thought I would share some of the pictures as the weather was perfect and the views were spectacular.
天気も最高、眺めも素晴らしかったので、皆さんにも何枚か写真をお見せしようと思います。

Specifically, we summited Yakushi-dake and Kurobegoro-dake which are part of the '100 Famous Mountains of Japan'.
具体的に言うと、僕たちは薬師岳と黒部五朗岳というどちらも「日本百名山」に名を連ねる山に登頂しました。

We also traversed the connected ridge lines and descended/ascended the valleys ... tough stuff.
僕たちは山の稜線を歩き、谷の上り下りをしました … 大変だったけれど。
北アルプス Northern Alps
In total, we travelled about 45 kilometres horizontally and did almost 3700 metres of vertical in two and a half days.
二日と半日で、僕たちは合計して、水平方向には約45キロ、垂直方向には3700メートル弱の歩いたことになります。

I definitely realized that I am not as young as I used to be.
もう若くないんだなあ、とはっきり実感しました。

For all my efforts, I brought home two giant blisters on the undersides of my big toes ... ouch ouch.
努力の賜物として、足の親指の下側に大きなマメを作って帰って来ました … あいたたた。

But as you can see from the pictures, it was worth it.
でも写真でもお分かりいただけるように、苦労したかいがありました。

PS> Yes, I was wearing the same shirt for 3 days ... PU!
追伸 はい、僕は三日間同じシャツを着続けました … クサっ!
北アルプス Northern Alps
Vocabulary Note 語彙録

PU = くさい!

よろしければ、他のブログも是非ご覧ください → PoPBunka! 英会話 浜松市 BLOG

私たちのホームページはこちらです→ PoPBunka! 英会話 浜松市 ホームページ




 
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
北アルプス Northern Alps
    コメント(0)